четвер, 20 квітня 2017 р.

Тема: Письмова нумерація чисел 11-20. Доповнення рівностей. Розв'язування задач. Побудова ламаних ліній. (с. 93)
Мета: освітня: продовжити вчити письмово нумерувати числа від 11 до 20, закріплювати уміння доповнювати нерівності, розв'язувати задачі, закріпити знання про ламану лінію та навчати будувати їх;  розвивальна: розвивати логічне мислення, кмітливість, пам'ять, увагу; виховна:  виховувати бажання вивчати математику. повагу до однокласників;
практична: навчитися креслити ламані лінії.
Обладнання: картки для індивідуальної роботи, картка до вправи "Втікачі", зошити, олівці, ручка, лінійка.
Підручник: М. В. Богданович, Г. П. Лишенко «Математика» 1 клас,  с. 93.
Хід уроку
         I.            Організаційний момент.
Дзвоник дзвенить, не стихає,
Школярів усіх скликає:
Гей, до класу поспішайте,
На місця свої сідайте.
     II.            Повідомлення теми. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
- Сьогодні на уроці ми повторимо нумерацію чисел від 11 до 20, будемо доповнювати рівності, розв'язувати задачі. А також будемо будувати ламані лінії. Урок буде цікавий, але інформація дуже важлива для вас, тому сідайте рівненько, слухайте уважно, починаємо урок.
 III.            Актуалізація опорних знань і способів дії.
1. Складання двоцифрових чисел з десятка і одиниць.
10 + 4
10 + 2
10 + 5
10 + 6
10 + 8
10 + 3
2. Логічна вправа «Втікачі».
- Рахувати ти мастак?
Поверни на місце знак.
855
3. Усна лічба до 20.
4. Задача на кмітливість
Петрик читає швидше за Мишка, а Мишко — швидше за Дмитрика. Чи зможе Петрик читати швидше за Дмитрика? (Так)
 IV.            Формування нових знань і способів дії.
1. Каліграфічна хвилинка
- Відкрийте зошити. Від слова перевірено або від написаного вдома відступіть 4 клітинки вниз і на 5 клітинці пропишіть рядок цифри 13. (вчитель показує на ошці)
2. Математичний диктант
- Відступіть 2 рядки вниз від написаного. На 3 рядку пишемо М.д. і записуємо через кому числа, які я говоритиму:
-         запишіть числа, в яких 1 десяток  3 одиниці; 1 десяток  5 одиниць; 2 десятки
-         число 15 збільшити на 1
-         число 16  зменшити на 16
-         запишіть різницю чисел 13 і 3
-         суму чисел 10 і 2
3. Доповнення нерівностей
- Відкрийте підручники на сторінці 93. Дивимося на 1 завдання. 3+7=10 і 7+3=10 який закон додавання використано? (від перестановки доданків сума не змінюється) Погляньте на наступні приклади: 10-3=7 і 10-7=3 В цих прикладах у нас правило: щоб знайти невідомий доданок потрібно від суми відняти відомий доданок.  Від прописаного рядка відступіть дві клітинки вниз і на 3 запишіть цей стовпчик. Допишіть за зразком подані в підручнику рівності. Коля назве 1 рівність, Марк - другу... (вчитель допомогає)
Фізкультхвилинка
 Всі піднесли руки — раз!
 На носках стоїть весь клас,
 Два — присіли, руки вниз,
 На сусіда подивись,
 Раз! — і вгору,
 Два! — і вниз,
 На сусіда не дивись.
 Будем дружно ми вставати,
 Щоб ногам роботу дати.
 Раз — присіли, два — піднялись.
 Хто старався присідати,
 Може вже відпочивати.
4. Розв'язання задач
- Завдання 2 прочитає Женя. Отже, що купили? (2 кг огірків, 3 кг помідорів, 4 кг яблук). Назвіть овочі (огірки, помідори) Фрукти (яблука) Як дізнатися скільки було овочів? (2+3=5) Молодці. Отже овочів у нас 5 кг, а фруктів? (4кг) То чого більше? (овочів) Чи можемо ми дізнатися на скільки овочів більше ніж фруктів? (так) Як? (5-4=1) Правильно, молодці.
- Завдання 4 прочитає Лєра. Скільки зошитів у клітинку купила  Марійка? (7) Що відомо про зошити у лінію? (їх на 3 більше) Як дізнатися скільки зошитів у лінію? (7+3=10 зошитів у лінію) Ми можемо дізнатися скільки всього зошитів? (10+7=17) Молодці.
5. Побудова ламаної лінії
(На дошці — малюнок)
- Із чого складається ламана лінія? (Зі шматочків)
- Як можна назвати ці шматочки? (Відрізки, тому що в кожного шматочка є початок і кінець.)
- Ці відрізки з’єднано один з одним, як вагончики в потязі: кінець одного є початком іншого.
Пригадаємо: ламана лінія — лінія, що складається із двох і більше відрізків, які не лежать на одній прямій. Кінець першого відрізка є початком другого, кінець другого — початком третього. Ці відрізки називаються ланками.
- Дивимося завдання 5.
- Чим відрізняються ці лінії? (В другій - початок співпадає з кінцем)
- Скільки ланок має ламана лінія ліворуч? (3)
- Скільки ланок має ламана лінія праворуч? (6)
- Накресліть в зошитах таку ламану, як на малюнку зліва. Для цього відступіть 4 клітинки від написаного, на 5 поставте крапку, з неї починайте креслити перший відрізок. За допомогою лінійки виміряйте довжину кожного відрізка і перенесіть їх до себе в зошит (вчитель кресле на дошці).
     V.            Закріплення раніше вивченого. Формування вмінь і навичок.
1. Вправи з логічним навантаженням
- Дивимося на завдання 3. Соня читає умову. Як будемо міркувати, щоб дізнатися чия маса більша, кота чи собаки? (Собаки, 1 собака важе як два кота
- Завдання 6. Діана читає умову. Потрібно доповнити і розв'язати задачу. Хто спробує? Ще хто? Молодці!
2. Індивідуальна робота за картками
- Кожен отримав картку із завданням. Хто все виконає - піднімає руку. Через 3 хвилини я збираю картки.
https://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=31bd04d0c9e72a4ab8c56f04e39d8292&n=33&h=140&w=480
 VI.            Підсумок уроку. Оцінювання знань учнів.
- На уроці мені найбільше сподобалося......
- На уроці я вчився.....
- Мені було важко...

- Я б хотів дізнатися...

Немає коментарів:

Дописати коментар